Lars Walén, MD

doc

Międzynarodowy certyfikowany specjalista w dziedzinie anestezjologii i medycyny intensywnej, specjalista interwencyjnego leczenia bólu ze specjalizacją na małoinwazyjne zabiegi endoskopowe. Doświadczenia zawodowe Dr. Waléna stanowią dla EuroPainClinics® cenne bodźce przy wprowadzaniu optymalnych systemów procedur operacyjnych. Dr. Walén należy do grupy czołowych ekspertów w dziedzinie leczenia bólu za pomocą technik interwencyjnych pod kontrolą RTG i USG. Pracuje głównie w Szwecji i w Republice Słowackiej w placówce partnerskiej EuroPainClinics® w Koszycach. Jest kierownikiem medycznym placówki współpracującej z EuroPainClinics® w Umeå.

ŚCIEŻKA KARIERY I EDUKACJA

Od 2007 r. Dr. Lars Walén pracuje w Norrlands University Hospital Umeå w Szwecji, gdzie zajmuje jedną z głównych pozycji w centralnej jednostce operacyjnej w sekcji anestezji w ortopedii. Specjalizuje się w dziedzinie interwencyjnego leczenia bólu w zakresie technik leczniczych małoinwazyjnych zabiegów endoskopowych. W latach 2008 aż do 2009 pracował w Shepton Mallet NHS Treatment Centre w Shepton Mallet w Wielkiej Brytanii. Tam zajmował się głównie znieczuleniami przy pełnych wymianach chirurgicznych stawów kolanowych i biodrowych, dalej chirurgią ortopedyczną, chirurgią kręgosłupa i chirurgią ogólną. Dr. Walén jest certyfikowanym anestezjologiem i intensywistą i specjalistą leczenia bólu dla Szwecji, Norwegii i Wielkiej Brytanii. Jest posiadaczem tytułu magisterskiego w dziedzinie znieczulenia regionalnego z zastosowaniem ultradźwięków i leczenia bólu. Po ukończeniu studiów lekarskich pracował w wielu placówkach klinicznych w Szwecji (Norrlands University Hospital, Umeå, Sunderby Hospital, Luleå). Specjalizację podyplomową ukończył na kursach interwencyjnego leczenia bólu, znieczulenia regionalnego i blokad nerwów czy anestezji pediatrycznej i opieki intensywnej w Szwecji, Danii, USA i Wielkiej Brytanii.

CZŁONKOSTWO

Dr. Walén jest członkiem Swedish Association of Anesthesia and Intensive Care (SFAI), Scandinavian Society of Anesthesiology and Intensive Care Medicine (SSAI) oraz European Society of Regional Anesthesia and Pain Therapy (ESRA).

BADANIA, PUBLIKACJE I DZIAŁALNOŚĆ PROFESJONALNA

Dr. Lars Walén zajmuje się intensywną działalnością prezentacyjną i publikacyjną. Jako aktywny prelegent bierze udział w wielu międzynarodowych kongresach, sympozjach, konferencjach edukacyjnych i warsztatach. Systematycznie pogłębia swoje zainteresowanie dziedziną znieczulenia regionalnego w zakresie blokady nerwów z zastosowaniem ultradźwięków.

ZAINTERESOWANIA

Czas wolny Dr. Walén spędza z rodziną i uprawianiem sportu.